درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل و تبخال تناسلی با لیزر

طبق آمار روزانه بسیاری از زنان و مردان در روابط جنسی خود آلوده به ویروس HPV که یک ویروس پاپیلومای انسانی است،می شوند این ویروس مستقیما با ناحیه تناسلی در ارتباط است که در اثر تماس جنسی ،نزدیکی مقعدی و رابط دهانی در ابتدا به پوست و سپس به مایعات درون بدن نفوذ می کند .چون این ویروس توانایی نهفته بودن را دارد ممکن است افراد به آن آلوده شده و سیستم دفاعی به مقابله با آن پرداخته باشد اما شخص هیچ گونه علائم ظاهری را در خود ندیده باشد.اما یکی از علائم فیزیکی این ویروس زگیل یا تبخال تناسلی است.

علائم ظاهری زگیل یا تبخال تناسلی

شما ممکن است که در مدت طولانی در بافت مرطوب ناحیه تناسلی دچار عفونت شده و آلت تناسلی به زگیل مبتلا شده است.اما  ممکن است به قدری ریز باشد که دیده نشود.زگیل ها یا تبخال ها مممکن است بزرگ،کوچک،برآمده و یا سطحی ،به رنگ های مختلف قرمز و یا خاکستری دیده شوند.بزرگی زگیل گاهی اوقات از به هم پیوستن چند زگیل به وجود آمده که در نهایت شبیه به یک گل کلم و در نهایت به خوشه عظیم در می آید.

افراد با ناراحتی و مشکلاتی همانند زیر رو به رو می شوند:

سوزش و خارش

احساس مرطوب بودن بیشتر در اطراف تبخال یا زگیل

بیشتر شدن ترشح از مهبل

خونریزی در تماس جنسی

درمان زگیل تناسلی

از بین بردن زگیل و تبخال تناسلی با لیزر

انجام لیزر برای این امربه حالت سرپایی در بیمارستان ،کلینیک و یا مراکز جراحی معتبر صورت می گیرد..قبل از آغاز جراحی در ابتدا ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی حس می شود اگر ناحیه ایی که آلوده به تبخال است سطح زیادی را در برگرفته است ممکن است بی حسی به صورت عمومی انجام شود که همگی به تشخیص پزشک وابسته است. حال با استفاده از پرتو لیزر زگیل ها و تبخال ها برداشته می شوند.به این صورت که جراح نور لیزر بر روی ناحیه بی حس شده متمرکز می شود و رگ های خونی که از  زگیل تغذیه می کنند را از بین می برد.در حین تابش پرتو بیمار درد چندانی را متوجه نمی شود  فقط  ممکن است سوزش و خارج اندکی را احساس کند چون لیزر بر روی یک نقطه تمرکز دارد.زمان و تعداد جلسات  انجام جراحی به مقدار سطحی که به تبخال و یا زگیل آلوده شده است بستگی دارد.اگر اندازه زگیل کوچک باشد با چند جلسه ی نود دقیقه ایی درمان صورت می گیرد.

اقدامات پس از انجام لیزر تبخال  را می توانید در مقالات لیزر دنبال کنید.

با تشکر مدیریت سایت کلینیک زیبایی پارس